Door een structurele samenwerking met een groep mensen uit het bedrijfsleven – de Matchgroep – bouwt de Uitdaging bruggen tussen maatschappelijke organisaties en het bedrijfsleven. De mensen in de Matchgroep noemen we ‘oude rotten’ en ‘jonge honden’. De ‘oude rotten’ zijn ervaren ondernemers/werkgevers die beschikken over een groot gevarieerd netwerk en ze zijn bereid dit netwerk open te stellen. De ‘jonge honden’ vinden het leuk om zaken tot stand te brengen.

Bij een aanvraag, op het gebied van zorg, welzijn, cultuur, sport en recreatie, van een vereniging of stichting die de Matchgroep accepteert, realiseren een oude rot en een jonge hond samen deze match. De één stelt zijn netwerk open en legt contact met een bedrijf dat de aanvraag kan en wil invullen. De jonge hond begeleidt de match van a tot z en zorgt er voor dat deze wordt gerealiseerd. Op deze manier doet hij of zij weer nieuwe contacten op. Tevens zorgt hij/zij voor de administratieve afhandeling richting de Uitdaging. Jonge honden krijgen een uur per week van ‘de baas’ om deze matches uit te voeren. Zo dagen de matchgroepleden telkens een ander bedrijf uit om ook maatschappelijk betrokken te ondernemen.

De matchgroep van de Steenwijkerlandse Uitdaging bestaat uit:

  • Henk Alberts – Autopalace Rijkmans Steenwijk BV
  • Miriam Slomp – Dekkers – HCR De Pergola
  • Marcel Doeve – MTH accountants & adviseurs
  • Annemiek Lukas – Randstad
  • Jan Smit – Business Club Steenwijkerland
  • Cindy van der Helm – Zzindi Corporate Communicatie
  • Martin van ’t Veen – Bijzonderdruk
  • Jelle Haanstra – Noordwestgroep
  • Theo Bouius – Rabobank Meppel Staphorst Steenwijkerland